Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Gliwice

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gliwicach to spółka, której działalność obejmuje wytwarzanie, przesyłanie i dystrybucję ciepła, w celu zapewnienia centralnego ogrzewania oraz ciepłej wody. Ciepło systemowe produkowane w Ciepłowni Gliwice oraz w kilku lokalnych kotłowniach trafia do wielu instytucji, zakładów przemysłowych, szkół, centrów handlowych oraz co najważniejsze mieszkań prywatnych, znajdujących się na terenie miasta Gliwice.

Jednym z celów Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gliwicach jest stałe rozwijanie sprawności organizacji i podnoszenie efektywności zarządzania. To pozwala firmie dbać o jakość, bezpieczeństwo i komfort klientów oraz pracowników.

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej zdecydowało się na stworzenie innowacyjnego rozwiązania, które usprawniłoby działania elektromechaników pracujących w terenie, a także Sekcji Gospodarki Ciepłomierzami. Projekt zrealizowany dla PEC Gliwice obejmował stworzenie aplikacji mobilnej w oparciu o metodykę agile.

Do przedsiębiorstwa dostarczyliśmy iPady Air 2 z modemami LTE, które obsługują stworzoną aplikację oraz istniejące systemy klienta. Dodatkowo zaimplementowany został system MDM wraz z programami wdrożeniowymi Apple: Volume Purchase Program oraz Device Enrollment Program.

4work by Innergo to aplikacja zbudowana przy użyciu metodyki agile.

Charakter działania PEC Gliwice oraz potrzeby pracowników i klientów, były podstawą do stworzenia aplikacji 4work by Innergo.

Aplikacja usprawnia i ułatwia pracę elektromechaników, którzy działają mobilnie, często zmieniając lokalizację oraz pracowników biurowych, odpowiedzialnych za logistykę i nadzór zleceń pracy i zgłoszeń awaryjnych.

4work by Innergo to aplikacja zbudowana przy użyciu metodyki agile, dzięki czemu istnieje możliwość jej rozbudowy o kolejne funkcjonalności w takiej formie, jaka będzie najbardziej odpowiednia dla klienta. Wybór podejścia do stworzenia aplikacji okazał się dla klienta kluczowy, ze względu na elastyczność, jaką daje agile. Uproszczony proces wprowadzania zmian w toku życia aplikacji umożliwia dynamiczny rozwój firmy.

Aplikacja 4work by Innergo składa się z dwóch części: aplikacji mobilnej, która służy elektromechanikom do odbierania zgłoszeń pobieranych z centralnej bazy, oraz panelu administracyjnego, który umożliwia zarządzanie realizowanymi zleceniami. Aplikacja jest zintegrowana z wewnętrznym systemem PEC Gliwice, który posiada bazę danych liczników ciepła (tkz hurtownię danych) swoich klientów.

4work by Innergo zostało stworzone przez Innergo Systems Sp. z o.o., jednak sama aplikacja została zbudowana z zachowaniem identyfikacji wizualnej klienta, a dodatkowo została obrandowana logo Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Gliwice, zmieniając nazwę na PEC 4work. Zarówno pracownicy administracyjni, jak również pracownicy techniczni zostali przeszkoleni z zakresu obsługi urządzeń mobilnych oraz korzystania z aplikacji i panelu administracyjnego.

Widok jednego z ekranów aplikacji mobilnej

 

Widok jednego z ekranów aplikacji zarządzającej web

Wdrożenie systemu MDM oraz programów Apple Volume Purchase Program i Apple Device Enrollment Program

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Gliwice korzysta z wielu aplikacji na urządzenia mobilne i desktop, niezbędnych do wykonywania codziennej pracy. Wdrożenie systemu Mobile Device Management pozwala w bezpieczny sposób zdalnie zarządzać urządzeniami mobilnymi firmy niezależnie od ich ilości, miejsca i czasu.

Codzienna komunikacja pomiędzy zespołem deweloperskim, a PEC Gliwice, podczas tworzenia aplikacji odbywała się za pomocą aplikacji Slack, która jest biznesową aplikacją ułatwiająca współpracę w zespole. Kierownictwo działu aparatury pomiarowej i automatyki działu PEC Gliwice widząc potencjał aplikacji zdecydowało wykorzystać ją do komunikacji służbowej pomiędzy pracownikami mobilnymi i stacjonarnymi, podporządkowując ją do celów organizacji pracy pracowników, stosując ją z powodzeniem jako narzędzie organizacyjne i komunikacyjne pomiędzy pracownikami, a służbami średniego dozoru i kierownictwa.

Apple Volume Purchase Program wraz z systemem MDM ułatwił klientowi udostępnienie użytkownikom końcowym w szybki i prosty sposób zakupionych aplikacji. MDM pomaga także w zarządzaniu licencjami aplikacji przydzielając je do konkretnych pracowników lub urządzeń.

Apple Device Enrollment Program automatycznie zapisuje w systemie MDM nowe urządzenia mobilne, nabyte przez klienta. Nie ma konieczności wcześniejszej manualnej konfiguracji każdego z urządzeń. Program kładzie nacisk na zwiększone bezpieczeństwo, dzięki rozszerzonym możliwościom zarządzania urządzeniami w trybie nadzorowanym – supervised oraz na braku konieczności angażowania pracownika działu IT podczas aktywacji iPadów.

Dostawa iPadów Air 2 z modemami LTE

Urządzenia mobilne dostarczone do przedsiębiorstwa współpracują z istniejącymi systemami za pomocą wdrożonego systemu MDM. PEC Gliwice postawił na niezawodne urządzenia firmy Apple. Elektromechanicy otrzymali iPady Air 2, zabezpieczone specjalnymi etui lifeproof, chroniącymi urządzenia przed uszkodzeniem w razie upadku lub zalania. Kluczowymi aspektami, dla których klient wybrał te urządzenia, były bezpieczeństwo, niezawodność sprzętu, prostota obsługi iOS oraz długi czas pracy na baterii.

Korzyści z wdrożenia

  • Zdalne zarządzanie pracą elektromechaników w terenie
  • Szybki dostęp do szeregu atrybutów technicznych liczników ciepła znajdujących się pod danym adresem i instrukcji dotyczących urządzeń
  • Elektroniczna wymiana informacji, protokołów oraz zleceń, a więc skuteczne ograniczenie tysięcy dokumentów papierowych
  • Wyeliminowanie błędów podczas wymiany informacji, dzięki zautomatyzowanym komunikatom systemu zleceń pracy
  • Zwiększenie ilości danych odczytowych z liczników ciepła przy realizacji zleceń, przy równoczesnym zmniejszeniu czasu na ich pozyskanie.
  • Brak konieczności kilkukrotnej wizytacji lokalizacji w ramach tego samego zgłoszenia
  • Nowe możliwości współpracy i komunikacji między pracownikami

>> POBIERZ